Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Je to všechno pěkné, ale boj s korupcí se mi jeví velmi obtížný, spíše nemožný. 

Máme to hodně zakořeněné, posuďte sami: V minulém režimu, když jsme šli něco vyřizovat nebo když jsme něco sháněli, vzali jsme flašku. Nákupčí brávali i dárkové balíčky. Dnes se pouze změnilo to, že dárkové balíčky nosí prodávající a dostává je nakupující. Přesvědčil jsem se o tom tak, že jsem v práci dostal za úkol objednat papíry do tiskárny. V prvém internetovém obchodu, který jsem našel, jsem jich objednal pět balíků po 500 kusech. Druhý den je přivezli a k tomu mi dali tabulku čokolády. Kdybych těch balík objednal 10, dostal bych bonboniéru. Vycházejí asi z toho, že papíry objednávají převážně ženy. Nevím, že by to někdo považoval za nemorální. Jiný případ, vnuk byl poslán z hudební školy na soutěži. Všiml si, že někteří žáci tam jsou s rodiči a tatínkové obcházejí členy poroty. Rodiče některých žáků jsou totiž hudebníci, znali některé členy poroty a záleželo jim na tom, aby se jejich dítě dobře umístilo, aby pak bylo přijato na konzervatoř, poněvadž si přejí, aby šlo jejich cestou. Další příklad: přišel za mnou známý, ukázal mi obrázky, které malovala jeho dcerea a požádal mne, abych ji pomohl dostat  se na studium malířství. Mylně se domníval, že tam mám známé. Řekl jsem mu to a dodla jsem, že pokud vím, tak velká většina těch přijatých brala rok nebo i více soukromé hodiny kreslení u pedagogů z příslušné školy, nejlépe u členů poroty. Tato rada je jediné, čím mu mohu pomoci.

Namítnete mi, že v uvedených případech šlo o malé peníze. Obávám se, že většina z nich by selhala, i kdyby šlo o velké peníze. Žijme v konzumní společnosti, která má svoje pořadí hodnot. Na prvém místě konzum všech požitků.

0 0
možnosti

Souhlasím, že chyba je v prostředí ale Vaše volba znamená ono pověstné vylití děcka i s vaničkou. Není chyba v systému nepřímé (zastupitelské) demokracie. Tento systém je jediný funkční a  cesta k přímé demokracii nás dovede pouze k bezbřehému populismu a k "honu na čarodějnice". Chyba je pouze v naší současné aplikaci zastupitelské demokracie  v ČR. Například skutečnost, že kandidáty do Poslanecké sněmovny (jako zcela bezkonkurečně nejmocnějšího státního orgánu) vybírají a určují politické strany. Tj. strany mají kontrolu nad tím, koho můžeme zvolit. Tam zkuste hledat problém a řešení. Nikoliv v totální negaci všeho.

0 0
možnosti
Foto

K38a90r77e98l 10R82a42d81a

10. 10. 2013 22:18

Česká pirátská strana alespoň vybírá kandidáty v primárních volbách a ne, že kandidátku sestaví nějaký sekretariát, nebo pár vlivných sponzorů.

Pokud se týče ,,honu na čarodejnice" tak ten snad už nehrozí, ale hon na zloděje a tuneláře už měl začít dávno.

0 0
možnosti

Velmi dobře jste analyzoval skutečnou současnou situaci a domnívám se, že tyto volby je potřeba vést ve znamení neparlamentních stran, které se totiž jako jediné mohou ve vámi jmenovaném prostředí modrooranžových politiků pokusit o nějakou změnu. Čím více se jich tam dostane, tím větší šance, protože ty staré nic podobného rozhodně nemají v úmyslu. Je mi líto docela mladých lidí, kteří se nechávají zmanipulovat např. knížetem, namísto aby dali zelenou změnám. [>-]

2 0
možnosti
  • Počet článků 186
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1812x
Jsem lékař, vlastně byl jsem...

Seznam rubrik